Základná škola
Š. M. Daxnera
Dr. V. Clementisa 13
Rimavská Sobota

Tel.: 0475621666

Fax.: 0475621668
E-mail.: skola@zsclemrs.edu.sk

Úvod

Kontakt

Kompetencie

Dokumenty

O nás

História

Zamestnanci

Zo života školy

Oznamy

Projekty

Organizácia školského roka

Žiacka knižka

Jedálny lístok

Faktúry, zmluvy, objednávky

 

 

 

Testovanie žiakov 4. ročníka - TIMSS & PIRLS

V dňoch 2. a 3. júna 2011 bude prebiehať testovanie žiakov 4. ročníka v rámci hlavného testovania štúdií IEA TIMSS a PIRLS pod záštitou IEA medzinárodnej asociácie pre hodnotenie výsledkov vo vzdelávaní.

Cieľom štúdie IEA PIRLS je monitorovanie úrovne čitateľskej gramotnosti žiakov 4. ročníka základných škôl. Predpokladá sa, že žiaci v tomto období už zvládli techniku čítania a začínajú využívať čítanie na svoje ďalšie vzdelávanie. Vzhľadom k tomu štúdia PIRLS skúma viaceré úrovne porozumenia textov rozličného typu. Popri monitorovaní žiackych výkonov v čitateľskej gramotnosti, štúdia PIRLS venuje značnú pozornosť aj čitateľským návykom a postojom žiakov a aj podmienkam ich domáceho a školského prostredia. Na zozbieranie týchto údajov slúžia štyri druhy dotazníkov: dotazník pre žiaka, dotazník pre rodičov, dotazník pre učiteľa a dotazník pre školu (určený riaditeľovi školy). Štúdia IEA PIRLS sa uskutočňuje v 5 ročných cykloch a Slovenská republika sa jej zúčastňuje od roku 2001.

IEA TIMSS sa zameriava na zisťovanie vedomostí a zručností z matematiky a prírodných vied žiakov
4. ročníka ZŠ
(populácia 1) a 8. ročníka ZŠ alebo 4. ročníka OGY (populácia 2)  a od roku 1995 sa uskutočňuje pravidelne v štvorročných cykloch aj na Slovensku. TIMSS sleduje výsledky vzdelávania
vo vzťahu k predpísanému obsahu vzdelávania
a popri monitorovaní žiackych výkonov venuje pozornosť aj postojom žiakov a aj podmienkam ich domáceho a školského prostredia. Na zozbieranie týchto údajov slúžia 3 druhy dotazníkov: dotazník pre žiaka, dotazník pre učiteľa a dotazník pre školu (určený riaditeľovi školy).
Od roku 2007 testujeme žiakov 4. ročníka základných škôl (populácia 1).

Cieľom štúdií nie je hodnotenie práce jednotlivých žiakov, učiteľov, rodičov, ani riaditeľov škôl. Žiadne údaje, ktoré by mohli identifikovať jednotlivých žiakov, učiteľov alebo školy nebudú zverejnené. Údaje, ktoré budú získané umožnia vyhodnotiť vzdelávacie systémy a poskytnú informácie relevantné pre tvorbu stratégií vzdelávania bez toho, aby bola odhalená identita ktoréhokoľvek účastníka.

 

 

   

 

       
     

 

       
 

<< Návrat

 

 

Aktualizácia január 2011
© wemaster